Niski poziom wiedzy dzieci kończących szkołę podstawową, w części wynika z abstrakcyjności przykładów przekazywanych w podręcznikach. Podręczniki przekazują szczegółową wiedzę o anatomii raków, których dzieci nigdy nie widziały, nic na temat salamandry, która powszechnie tutaj występuje. Nic nie wiedzą na temat tradycyjnych, własnych regionalnych produktów, potraw, technologii przyrządzania, domowego pieczenia chleba - ucząc się technologii produkcji mąki ludów czarnej Afryki. Metodyka nauczania rozmija się z możliwościami, potrzebami i ciekawością wiejskich dzieci. Nie zachęca do nauki, nie rozpala ciekawości. Pragnęlibyśmy zawrzeć w metodologii nauczania dzieci, więcej elementów "zza szkolnego płotu". Obydwie szkoły, w których prowadzilibyśmy zajęcia zintegrowane dzieci szkolnych i mieszkańców wsi, są już dobrze wyposażone, co umożliwia prowadzenie racjonalnych działań.
Celem projektu jest rozbudzenie dziecięcych pasji wokół spraw własnego regionu. Celem jest przybliżenie programu szkolnej edukacji dwóch szkół podstawowych Beskidu Żywieckiego (w Krzyżówkach gmina Jeleśnia i Koszarawie Bystrej - gmina Koszarawa) problemom, które się dzieją w bezpośrednim sąsiedztwie szkoły. Dotyczyć to ma nauki przyrody, ekologii, historii, geografii, podstaw nauk społecznych. Celem projektu jest też opracowanie zasad metodyki nauczania zdarzeń z bezpośredniego sąsiedztwa szkoły.
Bezpośrednimi beneficjentami programu jest czterdzieścioro dzieci z dwóch Niepublicznych Szkół Podstawowych w Koszarawie Bystrej i w Krzyżówkach. Bezpośrednimi beneficjentami są nauczyciele, którym projekt pozwoli na podniesienie jakości warsztatu nauczania. Również bezpośrednimi beneficjentami są mieszkańcy wsi: 250 mi eszkańców wsi Krzyżówki i 700 mieszkańców Koszarawy - Bystrej.
Z funduszy Fundacji PZU
13 609,00 zł
01.07.2005 - 31.12.2005