WYBIERZ KWOTĘ WSPARCIA
  • 20 zł
  • 50 zł
  • 100 zł


Wybrana kwota:
20 zł
Wpłacając mnie jesteś dobry z Natury, bo dbasz o Ziemię.

Mobilne Questy

O questach

Questing jest zjawiskiem wywodzącym się ze Stanów Zjednoczonych, a w Polsce pojawił się kilka lat temu. Nawiązuje on do tradycji podchodów i gier terenowych.Obecnie dzięki rosnącej popularności smartfonów i powszechnym instalowaniu w telefonach modułu GPS ta edukacyjna zabawa może być realizowana także poprzez aplikacje mobilne. Aplikacje questowe łączą funkcje turystyczne - zwiedzanie regionu - z zabawą i edukacją. To atrakcyjna forma zwłaszcza dla dzieci i młodzieży.

Aplikacja questowa - Żywieckie Questy

zywieckie-questy.pngAplikacja zawiera grupę questów z regionu Żywieccyzny - Ślemienia, Rychwałdu, Łysiny i Świnnej. Trasy questów są tak przygotowane by można było je przejść w około 1-1,5 godziny. Na trasie wędrówki użytkowników aplikacji znajdują się miejsca-przystanki, do których użytkownik ma dotrzeć. Analogicznie jak dzieje się to w queście tradycyjnym - w formie wydruku na papierze. Po dojściu na miejsce aplikacja lokalizuje użytkownika i informuje go o tym wibracją i dźwiękiem. Tam pojawiają się na ekranie pytania odnoszące się do otoczenia czy wiedzy o danym miejscu. Po wpisaniu z klawiatury odpowiedzi na pytania pojawia się opis kolejnego miejsca, do którego należy dotrzeć. W międzyczasie użytkownik zobaczy ekran z uzupełniającym się sukcesywnie hasłem questu. Zwieńczeniem wędrówki po questach jest dyplom, który można uzupełnić i podzielić się informacją o nim w portalach społecznościowych. Można też - w osobnej zakładce - zapisywać trasy questowe, które się już z sukcesem przebyło. 

Aplikacja wykorzystuje multimedia i geolokalizację, by urozmaicić i uatrakcyjnić rozwiązywanie questów. Dodatkowo oferuje wirtualny dyplom  - co może być przydatne w sytuacji gdy drewniana skrzyneczka jaka występuje w questach tradycyjnych jest w danym okresie trudno dostępna np. ulokowana jest w sklepie czy innym obiekcie, który nie jest otwarty 24h na dobę.

Łatwa jest sama dostępność aplikacji - pobrać ją można z dowolnego  miejsca w Polsce czy na świecie i korzystać w terenie już w formie offline, zatem unika się problemu z dostępem do wydruków questów tradycyjnych - można nawet ściągnąć aplikację na telefon w samochodzie w drodze lub już na miejscu.

Ważnym atutem może być też system "pomocy", który spowoduje, że nawet jeśli nie znamy odpowiedzi na jakieś pytanie - nie musimy przerywać całej zabawy. Liczba wykorzystanych podpowiedzi zostanie odnotowana w statystykach danego questu.


Amatorzy aktywnego zwiedzania w aplikacji Żywieckie Questy mają do wyboru cztery questy o zróżnicowanej tematyce.

Po gminie Ślemień poprowadzi nas quest „Jak to w państwie ślemeńskim bywało”,

Świnną zwiedzimy „Spacerem po zboczach Łyski”,

W drodze do zamczyska” zapoznamy się z terenami gminy Łękawica,

a wraz z questem „W sercu Rychwałdu” poszukamy tajemnic gminy Gilowice.

Koordynaator projektu

Gabriela-Gibas-Psuturi.jpg

Gabriela Gibas-Psuturi
+48 603122106
gabi@beskidy.org.pl

Źródło finansowania

PROW OS4 LEADER

Wysokość dotacji

38850,00

Termin realizacji

01.10.2014 do 30.03.2015

ios.png

Aby zainstalować aplikację w iPhonie kliknij ikonę AppStore w swoim urządzeniu i wpisz w wyszukiwarkę frazę "Żywieckie Questy". Zainstaluj znalezioną aplikację.

Aplikacja dostępna jest pod adresem:

https://itunes.apple.com/us/app/zywieckie-questy/id980211357?l=pl&ls=1&mt=8

android.png

Aby zainstalować aplikację w urządzeniu z systemem Android kliknij ikonkę Sklep Play i w pasku wyszukiwania wpisz „Żywieckie Questy”, wybierz aplikację i kliknij „zainstaluj”. Aplikacja dostępna jest pod adresem:

https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.amistad.treespot.zywieckiequesty

Sposób działania aplikacji

  1. Z ekranu głównego użytkownik wybiera jeden z 4 questów.
  2. Na ekranie wstępnym pojawiają się podstawowe informacje dotyczące questu wraz z mapą dojazdową do punktu startowego.
  3. Po zapoznaniu się z informacjami podstawowymi i dotarciu do punktu startowego użytkownik rozpoczyna quest. Quest jest podzielony na etapy-zagadki. Każda zagadka składa się z: części dotyczącej lokalizacji zagadki oraz z zagadki właściwej
  4. Lokalizacja wskazuje miejsce zagadki – miejsce to wyświetla się na mapie. Dzięki zastosowaniu GPS użytkownik widzi odległość swojej pozycji od punktu zagadki. Gdy użytkownik znajdzie się w promieniu 25 metrów tego miejsca otrzymuje powiadomienie dźwiękowe o tym fakcie oraz dostaje dostęp do treści zagadki. Zagadkę rozwiązuje wpisując hasło, które należy odgadnąć będąc w miejscu zadania.
  5. Po rozwiązaniu zagadki aktywuje się przycisk „następna” i pojawia się na mapie przejście do następnego miejsca zadania. W przypadku, gdy użytkownik nie może sobie poradzić z danym zadaniem może je rozwiązać automatycznie klikając w ikonkę podpowiedzi (POMOC). 
  6. Quest kończy się hasłem oraz można wygenerować wirtualny dyplom.

Projekt finansowany w ramach Osi 4 „Leader” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 Działanie 413 „Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju”, operacje z zakresu małych projektów finansowanego z krajowych środków publicznych i środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach PROW 2007-2013.